Nijmegen,

Acture start met nieuw label ActivaSZ

Samenvatting

Acture, de grootste private uitvoerder van de sociale zekerheid in Nederland, heeft besloten haar bedrijfsactiviteiten op te splitsen en te starten met een nieuw label ActivaSZ. Acture blijft zich richten op het begeleiden van zieke ex-werknemers in de uitzendsector. ActivaSZ richt zich specifiek op andere bedrijfssectoren in Nederland. Algemeen directeur van ActivaSZ wordt Ruud van Gerwen, tot voor kort commercieel directeur van Acture.

Maudie Derks
Acture is nu negen jaar actief op de markt voor private uitvoering van de sociale zekerheid.  We hebben steeds meer klanten in andere sectoren. We constateren dat dit een andere aanpak vergt dan bij onze klanten van het eerste uur. Vandaar deze stap
Maudie Derks

Maudie Derks, algemeen directeur van Acture: “Acture is nu negen jaar actief op de markt voor private uitvoering van de sociale zekerheid. We zijn destijds gestart met het bedienen van eigenrisicodragers voor de Ziektewet in de uitzendwereld. Gaandeweg zijn zowel wijzelf als de omstandigheden op de markt veranderd. Zo zijn we actief geworden als uitvoerder van de WGA en hebben we ook steeds meer klanten in andere sectoren. We constateren dat dit een andere aanpak vergt dan bij onze klanten van het eerste uur. Vandaar deze stap.”

Op maat gesneden
Ruud van Gerwen, algemeen directeur van ActivaSZ: “In de praktijk zijn er grote verschillen in de uitvoering. Waar we in het geval van de uitzendsector dagelijks zieke ex-werknemers aan de lijn hebben, is dat bij andere sectoren incidenteler. Vandaar dat het voor ActivaSZ een logische stap is om deze klanten apart en met een op maat gesneden aanpak te bedienen.”

Ruud van Gerwen
In de praktijk zijn er grote verschillen in de uitvoering. Vandaar dat het voor ActivaSZ  een logische stap is om deze klanten apart en met een op maat gesneden aanpak te bedienen.”
Ruud van Gerwen
In de media

Acture splitst bedrijfsactiviteiten op

www.infinance.nl

ActivaSZ nieuw label van Acture

www.schade-magazine.nl
Acture start met nieuw label ActivaSZ
www.vvponline.nl

Vertrouwde kwaliteit
Derks: “Natuurlijk kunnen de collega’s van ActivaSZ gewoon blijven putten uit het reservoir van over de jaren opgebouwde kennis en kunde opgedaan door Acture. ActivaSZ klanten profiteren dus van extra focus en maatwerk, op het hoge kwaliteitsniveau dat ze vanouds van ons gewend zijn.”

Boilerplate

Over Acture
Acture is sinds eind 2008 actief in de markt van het uitvoering geven aan eigenrisicodragerschap Ziektewet voor de uitzendbranche. Vanaf 2011 is de dienstverlening uitgebreid naar de andere sectoren in Nederland. Daarnaast voert Acture ook de WGA en WW uit voor eigenrisicodragers. Met ruim 70.000 dossiers per jaar is Acture na UWV de grootste uitvoerder van sociale zekerheid in Nederland.

Deel deze release
Deel op: Twitter